Termoizolatie cu materiale naturale

Am citit recent balada Meșterului Manole și pot să spun că privesc diferit povestea față de cum am perceput-o în perioada școlii. Până unde poate duce dorința arzătoare a unui bărbat pentru a-și duce visul la îndeplinire. A fost în stare să își zidească propria soție între zidurile mănăstirii. Cred că am pus cam mult suflet în această poveste.

Anul trecut părinții mei au cumpărat o casă la munte ca să ne putem face vacanțele acolo și pentru a ne putea relaxa și a respira puțin aer curat. Casa trebuia puțin aranjată pentru că atât exteriorul cât și interiorul era învechit și pe alocuri degradat și aveam nevoie de un minim de confort.

În primul rând am zis să o izolăm. Ne-am gândit să păstrăm tradiția zonei și să nu modernizăm în stilul nostru casa. Este păcat să îi schimbăm arhitectura și designul. Pentru exterior am folosit lemnul care este în abundență în zonă, provenit din resursele silvice.

Nu vreau să intru în detalii și să povestesc întreg procesul tehnologic ci vreau să punctez câteva aspecte de care trebuie să țineți cont. Important este că în fiecare zonă montană sunt gatere care se ocupă de exploatarea și prelucrarea primară a lemnului. Serviciile oferite de acestea pot fi gratuite sau plătite cu sume modice.

Un aspect foarte important de care trebuie să țineți cont este să vă apucați de lucrările de termoizolație în sezonul cald, pentru a putea timpul și condițiile necesare uscării straturilor de termoizolare.

Chiar dacă pentru termoizolație folosiți materiale naturale, aveți nevoie de câteva unelte absolut necesare precum:
- mașină de găurit cu percuție
- foarfece tablă/sârmă
- scule obișnuite de gospodărie(fierăstrău, ciocan, toporișcă, clește, etc.)
- amestecător mortare tip melc

Am făcut și un mic calcul în ceea ce privesc costurile. Acestea sunt doar în ceea ce privesc materialele folosite la care se mai adaugă munca fizică. Asta depinde dacă aveți pe cineva care să muncească pentru voi sau este nevoie să angajați pe cineva.



Comentarii